вівторок, 17 листопада 2015 р.

Виховні проекти
СВЯТО МАТЕРІ
«Дорога моя матусю!»
                                          (учням 7-х класів)
Етапи реалізації проекту


Експозиційний  вузлик: бесіда з батьками та спостереження за поведінкою вихованців, дозволила визначити виховну проблему: підлітки вважали, що дорослі, зокрема, батьки, їх не розуміють(це актуальна проблема для підлітків середнього віку).
Проектна завʼязка: народження ідеї здійснити проект, який дозволить наблизити дітей до батьків.
Розвиток дії: поставлені завдання:
1.Написати дитячий віршик-привітання мамі.
2.Написати прозовий твір або вірш для мами чи про маму.
 3.Виразно розповідати їх напам’ять.
4.Намалювати на папері квітку і вирізати її. 
Проект за типом ─ творчо-ігровий, середньої тривалості, форма втілення: родинне свято. Планування роботи, узгодження із дирекцією школи.
 Кульмінаційний вузлик: донесення ідеї до вихованців через бесіди із класом, індивідуальні спілкування; робота з батьками.
Розвʼязка  проектних завдань: індивідуальна робота вихованців; фасилітаторська роль класного керівника, спільне укладання програми свята.
Фінал розвʼязки:  представлення проекту в режимі живого спілкування всіх учасників проекту: учнів, батьків, класного керівника.
Епілог: аналіз проектної роботи у формі бесіди із учнями та, окремо, з батьками.  Критерій оцінювання ─ настрій учасників проекту.
Випереджувальне завдання кожному учневі(при потребі класний керівник допомагає, коректує виконання завдань):

               Оформлення класної кімнати

Парти стоять у формі підкови (кінці повернуті до дошки), накриті білими скатертинами; за ними – стільці, на яких будуть сидіти матері; перед ними – лавки, на яких будуть сидіти діти; посередині “підкови” – килим, збоку килима – стільчик, якого вчитель ставить пізніше; учительський стіл також накритий білою скатертиною ― на своєму місці (куток між вікном і дошкою), на ньому стоїть у вазі букет живих квітів (весняних), лежать заготовлені картинки для завдання матерям,  ручки також на маленькому столику: Біблія, статуя Божої матері або ж ікона, книжка Калини Ватаманюк «Очима душі», ксерокопія розділу із цієї книжки «Псалми― на життєві потреби»; на дошці – підкова, що висить кінцями догори, вишиті рушники, напис:
 Шануй свого батька та матір свою, щоб добре жилося тобі на землі.

                                                                                                    Божа заповідь

 В потрібний момент вчитель ставить, спираючи на дошку, заготовку
картини (основа – зелене листя для майбутнього букета квітів), на яку діти будуть пришпилювати квіти, намальовані й вирізані саморуч (картина створюється протягом свята).
І етап
Початок свята
Звучить музика (будь-яка пісня про маму). Вчитель запрошує мамів зайняти свої місця. Учні готуються до першого етапу свята поза класною кімнатою.
Вступне слово вчителя
 Рада вітати вас, дорогі матусі. Спершу хочу привітати зі святом Вознесення Господнього. Подякувати мамі Юлечки за сприяння в оформленні коридору школи. Коли ви йшли до класу, то могли бачити картини з пазлів, які склала Юля Боярська. І всім мамам хочу подякувати за любов і ласку, яку ви вкладаєте у своїх дітей. Щиро вірю, що добро, яке ви творите, повернеться до вас сторицею. Зі святом вас, з Днем матері! З великої прихильності і поваги до вас, хочу презентувати книгу Калини Ватаманюк “Очима душі”(Додаток № 1). У розділі “Псалми – на життєві потреби”(Додаток № 2) розповідається про велику користь читання псалмів. Наші пращури знали, що сама присутність Псалтиря  у домі благотворно впливає на духовно-моральну атмосферу його жителів (дає мамам ксерокопію розділу і книгу для ознайомлення). Зокрема 127 псалом(Додаток № 3) читали, «щоб не торкнулася домів злоба ворогів і щоб панував мир у сім’ї  (читає  127 псалом з Біблії).
ІІ етап
Перший виступ дітей
 Вчитель: А тепер  настав час для сюрпризу. Думаю, діти вже готові показати його.
Вчитель підходить до дверей, відкриває їх і заводить до класу “вихованців дитячого садочка”, в яких перевтілились семикласники; дівчата в бантах та з ляльками в руках, хлопці в підтяжках і також з іграшками; вчитель виконує роль вихователя дитячого садка, завівши дітей, запрошує сісти  їх на килим,потім, називаючи дітей зменшувально-пестливими іменами, запрошує їх  по черзі стати на стілець, щоб розказати віршик (мотивуюча репліка: “Діти завжди хочуть швидше вирости та бути вищими”. Діти по-черзі розповідають віршики, граючи самих себе у дитинстві. Разом із учителем семикласники імпровізують свято у дитсадку.  Після виступу вони вклоняються і “вихователь” виводить їх, супроводжуючи реплікою: “Пора відпочити. Настала тиха година,дітки”.
ІІІ етап
Завдання мамам
Вчитель: Поки діти відпочивають, я хочу вам нагадати, що наше свято носить творчий характер. Тому прошу мамів долучитися до творчого процесу. Я роздам вам  однакові картинки(Додаток № 4). Ви розгляньте їх уважно і дайте назву. Це перше завдання. А наступне буде таким. На зворотньому боці картинки після назви, яку ви придумаєте, напишіть побажання своїм дітям. Коли свято буде підходити до кінця, ви прочитаєте виконане завдання.
ІY етап
Другий виступ дітей
Вчитель: Тихий час підходить до кінця. Мабуть наші діти вже встали і встигли не лише виспатись, а й, оскільки ми вільно переміщаємось сьогодні у часі, значно підрости. Давайте запросимо їх і побачимо, якими вони стали.
Заходять діти – уже семикласники, стають у два ряди біля дошки. Вчитель роздає учням паперові квіти, які діти виготовили самі, розповідаючи про їх символіку.
  Хочу представити дорогим батькам наш квітучий сад. Давайте назвем його за аналогією назви оповідання Джеральда Даррела “Балакучі квіти”.    Підходить вам така назва? Чому? (діти пояснюють) Діти підготували для вас, дорогі матусі, ще один сюрприз. Їм легко було творити, адже сама Любов стала музою у цій справі.  Надамо їм слово.
Учні сідають, крім одного учня, який залишається стояти і розповідає власний прозовий твір або вірш для мами чи про маму. Після закінчення приколює квітку до картини (шпильки роздає вчитель); картина буде завершена після усіх виступів дітей.
Yетап
Презентація картини
Вчитель: Картину завершено(Додаток № 5). Усі квіти нашого саду знайшли своє місце на колективному портреті. До цього моменту ніхто не знав, якою буде картина. Тепер потрібно її роздивитися (вчитель підносить ближче картину, щоб усі учасники свята розгледіли її). Які у вас склалися враження (висловлюються мами і діти,після обговорення вчитель робить висновок – характеристику класу). В такому пишному букеті, де кожна квітка оригінальна, самобутня, панує гармонія. Нехай такими ж гарними будуть стосунки між вами, діти, завжди. Пам’ятайте, що ви усі особливі, але кожен із вас однаково важливий для гармонії світу. Автори цієї картини – майбутні вчителі, лікарі, будівельники, артисти; матері і батьки, які будуть нести красу своїх сердець життям, створюючи навколо себе мир і гармонію. Сьогодні цю красу діти дарують вам, любі матусі і бабусі. Ми знайдемо для неї місце у класній кімнаті. Нехай вона променіє і зігріває нас. Приходьте і ви частіше у наш квітковий сад, любі матусі.
YІ етап
Слово мамам
Вчитель: А зараз хочу надати вам слово. Думаю, після стількох почутих  теплих слів від своїх дітей, вам буде ще приємніше говорити. Бажаю вам знайти усі потрібні слова, щоб висловити свої почуття, свою любов до дітей. Хоч розумію, що навіть у нашій одній з наймелодійніших та найбагатшій мов важко знайти усі потрібні слова. Адже материнські почуття найглибші, найсвятіші, неосяжні словами.
Кожна мама коментує зображення на картинці(зелене поле,дві втоптані стежки, на одній стоїть мама, а на іншій ― дитина; вони тягнуться один до одного, простягаючи руки), мотивуючи придуману назву;висловлює свої побажання дітям.
YІІ етап
Спільна молитва
Вчитель: Тепер, коли ми “в душах відкрили всі віконця”, нехай наші почуття зіллються  в спільній молитві. Піднесімо подяку Господу за те, що подарував нам можливість бути один в одного, любити один одного,  подарував нам цей приємний момент спілкування. Нехай тільки взаєморозуміння панує між нами, щоб не відчувати самотності серед людей.
Помолимось. Молитва «Отче наш...»
На цьому наше свято завершено.

Проект здійснили:
 класний керівник 7-А класу
Ходюк Олена Станіславівна,
учні та батьки 7-А класу

2010 рік

  

Немає коментарів:

Дописати коментар