КАЗКОВА ПЛУТАНИНА
(Ігровий проект до Новорічного свята для учнів 5-7 класів)
Мета: закріпити знання улюблених казок; залучити до спільної роботи батьків; згуртувати дітей через гру.
Завдання проекту:
1.Перечитати улюблені казки (учні, класний керівник).
2. Вибрати персонаж для перевтілення (кожен учень).
3. Підготувати костюм(учні з батьками).
4. Написати сценарій, взявши за основу вибраних персонажів (класний керівник).
5. Вивчити слова (учні).
6. Репетиції (учні, класний керівник).
Етапи втілення проекту
І етап
Народження ідеї
ІІ етап
Обговорення з учнями класу та батьками
ІІІ
Робота з казками. Допомога класного керівника, батьків (за потреби)
ІV
Написання сценарію(класний керівник)
V
Реалізація(репетиції)
VІ
Представлення проекту
VІІ
Аналіз (настрій учасників проекту, глядачів)
Дійові особи
Казкар
Фея
Шахразада
Синдбад-Мореплавець
Синдбад-Мореплавець
Бармалей
Смерть
Пеппі Довгапанчоха
Білосніжка
Ніндзя 1
Ніндзя 2
Мальвіна
Незнайко
Червона Шапочка
Хлопчик-Зірка
Золотоволоска
Буратіно
П’єро
Кіт Базиліо
Дюймовочка
Попелюшка
На сцену виходить Казкар, тримаючи в руках розгорнуту книжку з казками.
Казкар. Добра феє! У мене біда!
Фея. Що могло статися з Казкарем? Навіть важко уявити.
Казкар. Я розгубив усі казки ( показує книжку). А ті, що залишилися, ─ поплутались. Я не можу знайти персонажів, тому що хтось повиривав із книжки аркуші.
Фея. Ти кажеш страшні речі! Це неможливо. Адже у світі Фантазії запанує хаос.
Казкар. Що ж робити?
Фея (замислюється і ходить по сцені). Спочатку потрібно заспокоїтись… Ось! Прийшла ідея: усіх героїв казок, які розгубились, слід запросити на бал.
Казкар. Це не проблема. У школі… сьогодні Новорічне свято. Мої ельфи розлетяться по всіх усюдах і запросять казкових персонажів на бал. Я зараз же дам наказ(виходить).
На сцену, танцюючи під східну музику, виходить Шахразада. Казкар до неї приглядається.
Казкар. Я впізнав тебе, ти Шахразада, яка майже за три роки розповіла тисячу й одну казку царю Шахріяру.
Шахразада. Так, це я, Казкарю. Я почула про твою біду і прийшла допомогти навести лад у країні Фантазії. Мій улюблений герой, казковий Синдбад-мореплавець, повертаючись з подорожі, потрапив у полон до Бармалея. Щоб його визволити, потрібно переконати того розбійника, що Синдбад ─ це не лікар Айболить.
Заходить Бармолей і на шнурку веде Синдбада-мореплавця.
Шахразада підбігає і з жалем оглядає Синдбада.
Шахразада. Ось, подивись, Казкарю, що зробив харцизяка з благородним Синдбадом.
Бармалей тягне за шнурівку, націлює пістолет на Синдбада.
Звучить музика розбійників з мультфільму «Бременські музиканти».
Це мій раб. Він лікує дітей, яких я не люблю, тому жити йому залишилось недовго.
Шахразада. Ти безсердечний, злий Бармалей1 Хіба не бачиш, що це не лікар Айболить. Це Синдбад, він зовсім з іншої казки. Відпусти його.
Синдбад (плачучи). О, краще б я втопився в морі, краще б мене з’їзи волохаті мавпи! А тепер куди подінешся? Людожер засмажить мене і з’їсть! Яка страшна смерть чекає на мене! І не має порятунку!..
Бармалей (задоволено сміється). Ги-ги! Він мене боїться ─ це добре. Ги-ги! Він переді мною труситься (цілиться в Синдбада з пістолета, а той тремтить).
Заходить Смерть із косою. Шахразада і Казкар жахаються.
Смерть. Чого ти не стріляєш? Я з косою за плечима вже стою ─ в царство Аїда свою жертву поволочу.
Пеппі. (забігає). Ти з косою? Ой як добре! Пеппі Довгапанчоха наймає тебе на роботу ─ треба скосити в моєму садку траву, а то мої друзі Ніндзі губляться там.
Вибігають Ніндзі, показують прийоми.
Ось мої друзі.
Білосніжка (заходить). Ні, ні! Це мої друзі ─ гноми. (До Ніндзів). А вас двоє? Де ваші п’ятеро братів?,
Ніндзя 1. Здається в нас ще тільки двоє братів. Чи я щось плутаю, Леонардо?
Ніндзя 2. Ні, Рафаелю, все правильно. Це Білосніжка щось плутає.
Ніндзя 1. З її слів виходить, що Мікеланджело роздвоївся, а Донателло ─ розтроївся.
Разом. Яке горе! (Хитають головами).
Білосніжка. Ні! Гномів завжди було семеро.
Мальвіна(заходить із підручником математики). А ви вмієте рахувати, шановна Білосніжко? Може, вам треба повчитися разом із Буратіно? Я проведу для вас урок арифметики.
Сідає за столик, розгортає книжку. Заходить Незнайко.
А ось і Буратіно!(показує на нього.)
Незнайко. Для чого Незнайкові арифметика? Я готуюся стати поетом. Ось послухайте ─ мій перший шедевр:
Знайко йшов гулять на річку,
Перестрибнув через бричку.
Або ще:
Поспішайко був голодний,
Проковтнув він прас холодний.
Мальвіна. Арифметика потрібна всім (приглядається до Незнайка). А де ви загубили свого носа?
Незнайко(хапає себе за ніс). Мій ніс на місці!
Мальвіна. Ну, мені все одно(заглядає в книжку, дзвонить). Пора розпочинати урок! Хто знає, скільки на небі зірок?
Червона Шапочка(заходить). Не знаю, скільки зірок на небі, але на землі, здається, одна.
Білосніжка. Звідки ти знаєш, Червона Шапочко?
Червона Шапочка. Як? Ви ще не чули? Сірий Вовк розмріявся, що з’їсть мене, як пиріжок, і захворів на зоряну хворобу.
Гордовито заходить Хлопчик-Зірка.
Ось подивіться на цього Вовка ─ начепив чудернацького плаща і доводить, що він Хлопчик-Зірка.
Хлопчик-Зірка. Я не можу більше слухати це безглуздя. Я син гарячої зірки. Моя мама ─ зірка.
Золотоволоска (заходить). То значить, ти мій брат! Тому що зірка золотиста, як я.
Хлопчик-Зірка. Ще одна нісенітниця. Хто ти така, щоб рівнятися зі мною?!
Золотоволоска. Я принцеса із золотим волоссям і золотим серцем.
П’єро( заходить). О, я нещасний П’єро! Мене покинула принцеса Золотоволоска.
Буратіно. Ха-ха! Вона не з нашої казки.
П’єро. А хто ж тоді покинув нещасного П’єро?
Буратіно. Мальвіна. Дівчисько з блакитним волоссям. Став би я за ним плакати…
П’єро. За волоссям?
Буратіно. Та ні, за дівчиськом.
П’єро. Що ти розумієш? Вона вміє добре рахувати…
Буратіно. Ага! Твої сльози.
Кіт Базіліо(заходить із Дюймовочкою). Бачиш, Алісо, навіть Хлопчик-Зірка з холодним серцем прийшов на бал(показує на нього).
Дюймовочка. Я квіткова принцеса ─ Дюймовочка. Хіба я схожа на твою подружку, лисицю Алісу? Хіба вона вміє танцювати? (танцює).
Кіт Базіліо. Ну ти й артистка, Алісо. І справді схожа на Дюймовочку.
Заходить Попелюшка в одній туфельці, поряд із нею іде Фея.
Попелюшка. Ось і я нарешті дісталась на бал. Але що з того, коли я не можу танцювати…
Фея. Чому?
Попелюшка(показує босу ногу). Я загубила кришталевого черевичка.
Фея(віддає). Ось він, Попелюшко! Сьогодні Новорічний бал, і всі повинні веселитись.
Попелюшка. Дякую, добра Феє! Тепер я зможу танцювати цілий вечір(співає).
Станьте, друзі, станьте в круг,
Станьте в круг, станьте в круг.
Ти мій друг і я твій друг.
Давній добрий друг.
Усі танцюють, у центрі кола ─ Попелюшка.
Усі.
Не боїмось ми проблем,
Ми проблем, ми проблем.
Казку свою ми знайдем ─
Гарно свято проведем.
Казкар(до глядачів). Друзі! Допоможіть героям знайти свої казки.
Шахразада. Скажіть, з якої казки герої ─ Буратіно, Мальвіна, П’єро, Кіт Базіліо?(«Золотий ключик».)
Казкар. А з якої казки Бармалей?(«Лікар Айболить).
Шахразада. З якої країни прийшла до нас казка «Пеппі Довгопачоха»? (зі Швеції).
Казкар. А хто написав казку про Зоряного Хлопчика?(Оскар Вайльд).
Шахразада. А казку «Снігова королева»? (Ганс Крістіан Андерсен).
Казкар. Дякуємо вам, друзі! З вашою допомогою ми змогли навести лад у країні Фантазії.
Проект здійснили:
класний керівник 5-А класу
Ходюк Олена Станіславівна,
учні та батьки 5-А класу
2007 рік
Немає коментарів:
Дописати коментар